detik demi detik

Saturday 9 March 2013

Srikandi


aku bukan bakal permaisuri
bukan juga seorang srikandi
malah belum lagi bergelar isteri
namun itu tidak bererti
aku gagal berdikari
berdiri di atas kaki sendiri
di dunia ini.


Berikan aku ruangan catatan terbaik
untuk aku coret kisah hidupku yang unik
namun jika perjalananmu masih terkedek-kedek
aku jua tidak pernah berasa serik


Belikan aku sepasang subang emas
supaya aku cantik mewah berhias
namun jika engkau hanya mampu menghadiahkan senyuman ikhlas
hatiku tetap merasa puas


Berikan aku kemewahan dunia
agar aku merasai nikmat hidup sebagai manusia
namun jika aku hanya mampu kelihatan sederhana
itu sudah cukup membuktikan kurnia


hak cipta bukan untuk dimanupulasikan

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Web Analytics