detik demi detik

Wednesday 31 August 2022

Setahun zaman tiktok

Zaman berubah.

Ahad lepas saya pulang ke lampung, kebetulan singgah ke rumah opah. Rancak mak saudara saya berborak dengan kakak, tiba-tiba Cik Maria (MakCik saya) berkata "kamu lain, kamu 30an". Nak tergelak saya, cepatnya masa.
Begitu juga adanya tiktok, tak perasan dah setahun juga saya guna aplikasi tiktok, sampai jarang sudah saya menonton tv. Bulan ini sengaja saya beli channel astro yang banyak, tidak tertengok juga. Facebook sudah lama ketinggalan, dah saya masih ada facebook. Sekarang ig yang lebih digunakan kebanyakkan budak office, tiktok masih sekadar lihat.
Tahun 2022, imbas kembali tahun 2012 rancak saya membeli domain, dan kini cukup sekadar blogspot saya sangat jarang saya buka. View blogspot juga kurang tapi sekadar saya berkongsi rasa. Ruang dan peluang.
Dari tiktok juga saya belajar setiap peristiwa itu ada zaman. Kini zaman tiktok, sebelumnya instagram, sebelumnya facebook dan telah hilang friendster. Begitu juga usia kita makin bertambah setahun lagi.
Selamat hari merdeka.
hak cipta bukan untuk dimanupulasikan

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Web Analytics